Najmanje 32 osobe su poginule, a 85 je povređeno u sudaru dva voza u Grčkoj, saopštila je vatrogasna brigada. Uzrok najsmrtonosnije železničke nesreće u Grčkoj u poslednjih nekoliko decenija je nejasan.
Guverner Tesalije Konstantinos Agorastos izjavio je da se međugradski putnički voz, koji je saobraćao iz Atine za Solun, sudario velikom brzinom sa teretnim vozom ispred grada Larise u centralnoj Grčkoj, prenosi Rojters.
Udar je izazvao požar u velikom broju putničkih vagona, pri čemu su izgoreli mnogi putnici koji su hitno prevezeni u bolnice.
„Čuli smo veliki prasak, bilo je to 10 košmarnih sekundi. Prevrtali smo se u vagonu dok nismo pali na bok… onda je nastala panika, pucali su kablovi svuda, vatra je bila momentalna, dok smo se prevrtali bili smo spaljeni, vatra je bila desno i levo“, rekao je Stergios Minenis, 28-godišnji putnik.
Regionalni guverner Tesalije Konstantinos Agorastos rekao je za TV SKAI da su prva četiri vagona putničkog voza iskočila iz šina u udesu, dok su prva dva vagona, koja su se zapalila, „skoro potpuno uništena“.
Rekao je da su dva voza jurila jedan prema drugom na istom koloseku.
„Putovali su velikom brzinom i jedan vozač nije znao da drugi dolazi“, rekao je guverner.
Evakuisano 250 putnika
Oko 250 putnika autobusima je bezbedno evakuisano u Solun. Jedan putnik rekao je državnoj televiziji ERT da je uspeo da izađe iz vagona, nakon što je koferom razbio prozor voza.
„U vagonu je nastala panika, ljudi su vrištali“, rekao je za TV SKAI mladić koji je evakuisan na obližnji most.
„Bilo je kao zemljotres“, rekao je Angelos Tsiamouras, još jedan putnik, za ERT.
Emiter SKAI je prikazao snimke vagona koji su iskočili iz šina, teško oštećenih sa polomljenim prozorima i gustim oblacima dima, kao i krhotine razbacanim preko puta. Spasioci su viđeni kako nose baklje u vagonima tražeći zarobljene putnike.
„Evakuacija putnika je u toku u veoma teškim uslovima s obzirom na težinu sudara dva voza“, rekao je portparol vatrogasne brigade Vasilis Vartakogijanis u televizijskom obraćanju.
U toku potraga za preživelima
U ranim jutarnjim satima u sredu, snimci državne televizije ERT pokazuju kako spasioci sa farovima pretražuju olupinu i okolna polja u potrazi za preživelima.
„Proživljavamo tragediju. Izvlačimo ljude žive, povređene…ima mrtvih. Bićemo ovde celu noć, dok ne završimo, dok ne nađemo poslednju osobu“, rekao je za ERT volonter spasilac. državni emiter.
Lokalni mediji su izvestili da je oko 350 ljudi putovalo putničkim vozom, koji je krenuo iz Atine oko 19.30 (05:30 GMT). Vatrogasna brigada je saopštila da je obaveštena o nesreći u utorak nešto pre ponoći. Teretni voz je išao od Soluna do Larise.
Najsmrtonosnija železnička nesreća u poslednjih nekoliko decenija
1972. godine, 19 ljudi je poginulo kada su se dva voza direktno sudarila ispred Larise.
Zastareli železnički sistem u Grčkoj treba da se modernizuje, sa mnogo vozova koji putuju na jednom koloseku, a sistemi signalizacije i automatske kontrole tek treba da budu instalirani u mnogim oblastima.
Grčka je prodala železničkog operatera TRAINOSE italijanskoj kompaniji Ferrovie dello Stato Italiane 2017. godine kao deo svog međunarodnog programa pomoći, očekujući da će stotine miliona evra biti uloženo u železničku infrastrukturu u narednim godinama.
Kako se navodi na sajtu italijanske kompanije, ona je glavni pružalac železničkog prevoza putnika i tereta u Grčkoj i saobraća na 342 putničke i komercijalne rute dnevno.
Izvor: rts, tanjug